October 31, 2007

Sütögetők, eszegetők

Borsót főztem
(Népi mondóka
)

Borsót főztem,
Jól megsóztam,
Meg is paprikáztam.
Ábele, bábele, huss!

Cicuska, macuska
(Népi mondóka)

Cicuska, macuska,
Mit főztél, Katuska?
Kevertem babocskát,
Sütöttem pampuskát.
Ideraktam, odaraktam,
Utoljára jól bekaptam.
Hamm, hamm!

Domboldalon házikó
(Népi mondóka)

Domboldalon házikó,
Házikóban ládikó,
Ládikóban kerek tálca,
Kerek tálcán hat pogácsa,
Arra ment egy egérke,
Mind megette ebédre!
Hamm-hamm-hamm...

Gyerekek, gyerekek
(Népi mondóka)

Gyerekek, gyerekek,
Szeretik a perecet!
Sósat, sósat,
Jó ropogósat!
Aki vesz, annak lesz,
Aki nem vesz, éhes lesz!

Süssünk, süssünk valamit
(Népi mondóka)

Süssünk, süssünk valamit,
Azt is megmondom, hogy mit!
Lisztes legyen, kerekes,
Töltelékes, jó édes!
Sodorva, tekerve,
túróval bélelve,
Csigabiga rétes,
kerekes és édes!

Süti, süti pogácsát
(Népi mondóka)

Süti, süti pogácsát,
Süti, süti pogácsát!
Sóba, vízbe apának,
Tejbe, vajba anyának!

Szita, szita, sűrű szita
(Népi mondóka)

Szita, szita, sűrű szita,
Ma szitálok, holnap sütök.
Neked egy kis cipót sütök.
Megzsírozom, megvajazom,
Mégis, mégis neked adom!

Töröm, töröm a mákot
(Népi mondóka)

Töröm, töröm a mákot,
Sütök neked kalácsot!
Ica tolla, motolla,
Neked adom, …….. !